Insurgency - frakce a pravidla
Základní pravidla
Výzbroj
Limity – Automat 2J, Kulomet 2,2J, DMR 2,6J (Pouze semi), Manuální puška 3,6J
Hráči se zbraní nad 2,2J musí být vybaveni pistolí a použít ji vždy pro střelbu pod 20m!
V Pistolích, Automatech, DMR a Manuálních puškách smí být použity pouze tlačné zásobníky.
Výjimky: Točný zásobník je povolen pro pásem nabíjené kulomety (M60, RPD, PKM atd.). RPK může použít jako točný zásobník pouze buben.
Munice
Každý může použít jen tolik střeliva, kolik unese v zásobnících. Doplnění zásobníků je možné pouze v okruhu 1m od otevřené herní muniční bedny, nebo na základně která není pod útokem. (Máš pytel kuliček uložený na základně/v sumce a můžeš je vložit do zásobníku jen u bedny!)
Zásah, zranění, MEDIC, smrt
Zásah platí do všech částí výstroje. Zásah do hlavy = smrt. Zásah do zbraně = vyřazení zbraně (obnovení zbraně na respawnu, nebo u muniční bedny). Zásah do těla/končetin = zranění.
Zranění = hráč se svalí na zem a LARPuje utrpěné zranění. Během 5 minut může být ošetřen MEDICEM libovolné strany. Zraněný hráč nemůže používat zbraň, ani komunikovat s týmem kromě volání o pomoc.
SMRT = hráč se označí reflektivní vestou a přesouvá se na RESPAWN dle situace.
Pyrotechnika
Povolují se dýmovnice všech barev a všechny oficiální airsoftové granáty (Pyrosoft, Taginn, Thunder B). Výbuch granátu zabije hráče v okruhu 5m.
Gumové nože
Povolují se měkčené/gumové nože. Zásah nožem je stejný jako zásah zbraní.
Zajatci
Hráč může být ve hře zajat (ošetření MEDICem nepřítele, došla munice atd.). Zajatci musí poslouchat své věznitele. Pokud se pokusí o útěk, mohou být zastřeleni. Zajetec může být vyslíchán. Věznitel má právo na 5 otázek (oba si hodí kostkou, když vyšší číslo u věznitele, zajatec musí říct pravdu). Zajetí trvá 60 minut – věznitel zajatce neponižuje, nedělá hovadiny a chová se LARPově. Poté se zajatec vrací jako mrtvola na respawn.
Pasti
Ve hře se objeví nášlapné miny, IED apod.
Těžké zbraně (budou přiděleny organizátorem)
Minomety - rakety/maketa minometu střílející pyrotechniku. Organizátor může simulovat dopad dělostřelecké munice výbuchy petard. Výbuch petardy funguje stejně jako granát.
AA - kulomet na lafetě. Jako jediná zbraň může sestřelit Vrtulník. Po zásahu vrtulníku oznámí obsluha kulometu zásah z AA přes vysílačku pilotovi.
Vozidla
Bojové vozidlo: Lze na něj libovolně střílet. Vyřazení - zásah paintballovou kuličkou do všech oken, nebo výbuch granátu pod vozidlem. Po vyřazení je řidič mrtví a půlka posádky zraněná. Posádka musí ihned opustit vozidlo. Vozidlo se bere jako zničené po dobu 90 minut.
Vrtulník: Slouží k přesunu v rámci pravidla ''Vrtulník''. Po nasednutí výsadku se může libovolně pohybovat po herním prostoru. Nelze na něj střílet kromě AA (těžké zbraně). Sestřelení - po zásahu z AA vrtulník zastaví po cca 50m. Výsadek musí ihned vystoupit. Pilot se bere jako mrtvý a půlka posádky jako zraněná.
Nebojové vozidlo: Slouží k individuálnímu přesunu. Nelze na něj střílet. Označeno oranžovou vestou.
Civilisté
Civilisté žijí ve vesnicích a pohybují se v jejich okolí. Civilisté mohou zasahovat do hry vytvářením scénářových situací (žádost o příjezd doktora, informace o pohybu nepřítele apod.). Ve vesnicích mohou operovat i lokální jednotky Talibanu.
Civilista může mluvit plynule česky s ostatními civilisty a příslušníky Talibanu. S Američany mluví nestrozumitelně. Začne mluvit srozumitelně pouze v přítomnosti tlumočníka.
ROI (Rules of engagement)
Na civilisty a vesnice je obecně zakázáno střílet, pokud se vesničané neprojeví nepřátelsky, či nejeví známky spolupráce s nepřítelem. Střelba na civilní obyvatelstvo povede k záporným výherním bodům. Pokud se vesnice prokáže jako nepřátelská, je povoleno na oblast zaútočit a považovat obyvatele za nepřítele. Civilisté musí nutně dodržovat předepsaný dresscode.