Insurgency - frakce a pravidla

Základní pravidla

Výzbroj

Limity – Automat 2J, Kulomet 2,2J, DMR 2,6J (Pouze semi), Manuální puška 3,6J

Hráči se zbraní nad 2,2J musí být vybaveni pistolí a použít ji vždy pro střelbu pod 20m!

V Pistolích, Automatech, DMR a Manuálních puškách smí být použity pouze tlačné zásobníky.

Výjimky: Točný zásobník je povolen pro pásem nabíjené kulomety (M60, RPD, PKM atd.). RPK může použít jako točný zásobník pouze buben. 

Munice

Každý může použít jen tolik střeliva, kolik unese v zásobnících. Doplnění zásobníků je možné pouze v okruhu 1m od otevřené herní muniční bedny, nebo na základně která není pod útokem. (Máš pytel kuliček uložený na základně/v sumce a můžeš je vložit do zásobníku jen u bedny!)

Zásah, zranění, MEDIC, smrt

Zásah platí do všech částí výstroje. Zásah do hlavy = smrt. Zásah do zbraně = vyřazení zbraně (obnovení zbraně na respawnu, nebo u muniční bedny). Zásah do těla/končetin = zranění.

Zranění = hráč se svalí na zem a LARPuje utrpěné zranění. Během 5 minut může být ošetřen MEDICEM libovolné strany. Zraněný hráč nemůže používat zbraň, ani komunikovat s týmem kromě volání o pomoc.

SMRT = hráč se označí reflektivní vestou a přesouvá se na RESPAWN dle situace.

Pyrotechnika

Povolují se dýmovnice všech barev a všechny oficiální airsoftové granáty (Pyrosoft, Taginn, Thunder B). Výbuch granátu zabije hráče v okruhu 5m.

Gumové nože

Povolují se měkčené/gumové nože. Zásah nožem je stejný jako zásah zbraní.

Zajatci

Hráč může být ve hře zajat (ošetření MEDICem nepřítele, došla munice atd.). Zajatci musí poslouchat své věznitele. Pokud se pokusí o útěk, mohou být zastřeleni. Zajetec může být vyslíchán. Věznitel má právo na 5 otázek (oba si hodí kostkou, když vyšší číslo u věznitele, zajatec musí říct pravdu). Zajetí trvá 60 minut – věznitel zajatce neponižuje, nedělá hovadiny a chová se LARPově. Poté se zajatec vrací jako mrtvola na respawn.

Pasti

Ve hře se objeví nášlapné miny, IED apod.

Těžké zbraně (budou přiděleny organizátorem)

Minomety - rakety/maketa minometu střílející pyrotechniku. Organizátor může simulovat dopad dělostřelecké munice výbuchy petard. Výbuch petardy funguje stejně jako granát.

AA - kulomet na lafetě. Jako jediná zbraň může sestřelit Vrtulník. Po zásahu vrtulníku oznámí obsluha kulometu zásah z AA přes vysílačku pilotovi.

Vozidla

Střelba z vozidel: Pokud má vozidlo střílny - používá POUZE předem vybudované střílny. Pokud vozidlo nemá střílny - hraje po celou dobu s kompletně zavřenými okny, nebo s kompletně otevřenými okny. Změna otevření oken může být provedena na základně..

Poškození vozidla: Zásah paintballovou kuličkou do libovolného okna, nebo výbuch granátu/IED pod vozidlem. Po prvním zásahu se vozidlo stane nehybné, ale může stále střílet,

Oprava vozidla: Po poškození vozidla je možné vozidlo znovu opravit. Pro dokončení opravy musí posádka otevřít motorový prostor a simulovat opravu vozidla (kontrola kapalin, utahování klíčem atd.). Oprava se musí provádět ve 2 lidech po dobu nepřerušených 10 minut. Opravou vozidla se vozidlu nevrací ''životy''! Např. po opravě prvního zásahu lehkého vozidla stačí vozidlo jen jednou poškodit pro úplné vyřazení.

Vyřazení: FINÁLNÍ zásah paintballovou kuličkou do všech oken, nebo výbuch granátu/IED pod vozidlem dle pancéřování vozidla. Vozidlo se po vyřazení vrací na základnu, kde se obnoví po 2 hodinách.

Bojové těžké vozidlo (BRDM, OT64): První zásah poškození, druhý zásah poškození, třetí zásah vyřazení.

Bojové lehké vozidlo (Jeep): První zásah poškození, druhý zásah vyřazení.

Vrtulník: Slouží k přesunu v rámci pravidla ''Vrtulník''. Po nasednutí výsadku se může libovolně pohybovat po herním prostoru. Nelze na něj střílet kromě AA (těžké zbraně). Sestřelení - po zásahu z AA vrtulník zastaví po cca 50m. Výsadek musí ihned vystoupit. Pilot se bere jako mrtvý a půlka posádky jako zraněná.

Nebojové vozidlo: Slouží k individuálnímu přesunu. Nelze na něj střílet. Označeno oranžovou vestou.

Civilisté

Civilisté žijí ve vesnicích a pohybují se v jejich okolí. Civilisté mohou zasahovat do hry vytvářením scénářových situací (žádost o příjezd doktora, informace o pohybu nepřítele apod.). Ve vesnicích mohou operovat i lokální jednotky Talibanu.

Civilista může mluvit plynule česky s ostatními civilisty a příslušníky Talibanu. S Američany mluví nestrozumitelně. Začne mluvit srozumitelně pouze v přítomnosti tlumočníka.

ROI (Rules of engagement)

Na civilisty a vesnice je obecně zakázáno střílet, pokud se vesničané neprojeví nepřátelsky, či nejeví známky spolupráce s nepřítelem. Střelba na civilní obyvatelstvo povede k záporným výherním bodům. Pokud se vesnice prokáže jako nepřátelská, je povoleno na oblast zaútočit a považovat obyvatele za nepřítele. Civilisté musí nutně dodržovat předepsaný dresscode. 

Ústrojová kázeň 

ISAF
Uniforma - kompletní maskovací vzor západní provenience.
Pokrývka hlavy - Balistická helma, nebo klobouk/čepice v západním vzoru.
Výstroj - Libovolná, jednobarevná či v západním vzoru.
ISAF nesmí vypadat jako kontraktor! ISAF nesmí nosit shemagh a další civilní prvky!

Taliban
Uniforma - mix civilní a vojenské výstroje (pouze 1 díl výstroje může být maskovaný, zbytek musí být civilní nebo jednobarevný).
Pokrývka hlavy - shemagh, pakul, ocelová helma nebo čepice.
Výstroj - libovolná.
Taliban nesmí vypadat jako kontraktor! Taliban musí mít alespoň 1 civilní prvek!

Civilisté

Civilní oblek afghánského typu

Výherní mechanika

· ISAF 

  • Vliv ve vesnicích (10 bodů za vyšší vliv ISAFu za vesnici na konci hry)
  • Těžba nerostů (1 bod za každou doručenou těžební várku)
  • Zničení základny Talibanu (5 body za zničení)
  • Likvidace HVT (1 bod za zabití HVT, 3 body za zajmutí HVT)
  • Kontrola rádiového kopce (1 bod za 3 hodiny kontroly)
  • Splnění scénářového úkolu od velení (1 bod)

· TALIBAN 

  • Vliv ve vesnicích (10 bodů za vyšší vliv Taliban za vesnici na konci hry)
  • Pěstování opia (1 bod za každou doručenou sklizeň)
  • Zničení základny ISAF (5 body za zničení)
  • Likvidace HVT (1 bod za zabití HVT, 3 body za zajmutí HVT )
  • Kontrola rádiového kopce (1 bod za 3 hodiny kontroly)
  • Splnění scénářového úkolu od velení (1 bod)

Vesnice

  • Vedení vesnice – každá vesnice má stařešinu, který vesnici vede. Úkolem je nasbírat více pěněz než zbylé vesnice.
  • Těžba/pěstování – každá vesnice má možnost těžby surovin, nebo pěstování OPIA. Obě komodity se dají prodat ISAFu, nebo Talibanu.
  • Krize - Každé 3 hodiny bude vesnice čelit nějakému problému – nemoc, nedostatek jídla atd. Vesnice bude muset situaci vyřešit nákupem daného zboží/služby u jedné ze bojových stran. Krize budou určeny dle náhodného hodu kostkou. 
  • Pastevní místa – vesnice generují peníze pasením svého stáda koz. Pastavec může jednou za 3 hodiny dojít na předem určené pastvy, které jsou znázorněny na mapě. Za každé místo kde se ovce napasou, získá vesnice peníze.
  • Modlení – vesnice se MUSÍ 5x denně pomodlit, jinak Alláh sebere peníze.
  • Zbraně – vesničané si mohou koupit zbraně od překupníka zbraní (NPC a HVT postava). Vesnčané začínají hru neozbrojení.
  • Vliv bojových stran – každá vesnice bude mít 7 místnou tabulka vlivu. Bojové strany mohou posunout vliv ve svůj prospěch až o 3 místa. Vesnice začínají na neutrální 0. Za každé vlídné gesto vůči vesnici stařešina usoudí posun na této tabulce. Každý bod bude znamenat větší náklonost a tedy i intenzivnější možnosti pomoci daným stranám (informace, průzkum, sabotáž nepřítele, bojová součinnost atd.). 
  • Zničení vesnice – vesnice může být zničena. Pokud jsou vesničané zabiti, vliv získává strana nepřátel. Respawn civilistů ve vesnici dle standardních pravidel.