Pravidla METRO

Výbava přeživších

Povinné: Zapalovač, krátká zbraň do 1,7J s tlačným zásobníkem, šestistranná kostka, tužka, slabá baterka (opravdu slabá, ekvivalenty staré ČSLA svítilny), !věci na přenocování v tunelech!

Volitelné: Měkčená zbraň na boj zblízka, dlouhá zbraň do 1,7J s tlačným zásobníkem, špunty do uší, doporučuje se lékárnička pro řešení zranění při hře.

Poznámka: Používání slabých svítilen podléhá pravidlu uložení u obchodníka (Polis). Zprovoznění samonabíjecích zbraní podléhá pravidlům mechanik (Polis).


Zbraně a svítilny

Palné zbraně: Přeživší začíná hru pouze s krátkou zbraní. Dlouhou zbraň si hráč schová v domovské stanici, a může jí začít používat až po ''zakoupení'' u mechanika - přeživší svou dlouhou zbraň donese do Polis, kde jí za herní měnu, či jinou protislužbu mechanik vpustí do hry speciální páskou. Do té doby hráč nesmí používat dlouhou zbraň.


Brokovnice: Brokovnice se kategorizuje jako krátká zbraň. Jelikož brokovnice potřebuje k výstřelu 3 kuličky, ubírá mutantům 3 životy najednou. Při použití proti mutantovi přeživší nahlas zahlásí ''BROKOVNICE!''. Pokud mutanta trefí, monstrum v rámci fair play ztratí 3 životy.  Hráči s brokovnicí nebudou dostávat víc munice, aby mohli zaplnit hlavně - brokovnice je tedy silná zbraň proti mutantům, která ovšem vyžaduje větší zásobu střeliva.


Chladné zbraně: Jsou povoleny všechny měkčené zbraně - kromě kopí, halaparten, a dalších tyčových zbraní.


Svítilny: Během briefingu hráči na svojí svítilnu nalepí štítek s vlastním heslem, a odevzdají jí obchodníkovi. Hlavní obchodník uschová svítilny hráčů na tržnici do bezpečného prostoru, kde k nim nemá přístup žádný jiný hráč. Obchodník hráči vydá svítilnu po předložení 3 baterií, a zodpovězení správného hesla. NPC postavy v Polis posoudí svit baterie, a případně jí přelepí páskou. 

NVG: Hráč může začít používat NVG po předložení 8 baterií mechanikovi, který mu přístroj označí povolovacím znakem.

Scénářová pravidla

Omezení munice: JE PŘÍSNĚ ZAKÁZÁNO POUŽÍVAT VLASTNÍ MUNICI! Její použití povede k vyhození hráče ze hry.
Smrt a respawn: Po zásahu do jakkékoliv části těla, a nebo bodnutím měkčeným nožem hráč umírá. Mrtvola odejde do domovské stanice, a zalehne do spacáku. Po 30 minutách opět ožívá. 

Loupení: Přeživší mohou loupit herní předměty, a vybavení ze stanic nepřátel. (např. nářadí, laboratoř, a farmu)

Štíty: Je povoleno používat neprůstřelné štíty. Každá frakce může mít maximálně 2.

Pyrotechnika: Použití vlastní pyrotechniky je zakázáno.

Je přísně zakázáno manipulovat s předměty, které jsou označeny páskou jiné frakce - Jejich přesun naruší průběh úkolů jiných frakcí.

    Kapitoly, vítězné body a přežití frakce

    Kapitoly:

  • Hra je rozdělena na několik dějových kapitol, zpravidla po 2 hodinách.
  • Na začátku každé kapitoly dostane frakce informace od vedení stanice. Tyto informace se budou hodit pro získání lepších předmětů, peněz a jiných výhod.
  • Pro vítězství ve hře bude potřeba nasbírat co největší množství vítězných bodů. Frakce získá 10 bodů za každé vylepšení (dílna, farma), které umístí ve stanici. Body se sčítají za každou kapitolu, behem které frakce vylepšení vlastní. - čím lépe vybavená stanice, tím více získává bodů.

Organizace:

  • Frakce se rozdělí na 2 skupiny: 

  1. Úderná skupina - reaguje na informace získané od vedení stanice 
  2. Zajišťovací skupina - zajišťuje obranu stanice, jídlo, a další zásoby. (během obrany stanice může vyslat skupinu obchodníků na trh/povrch, pokusit se splnit úkol od NPC postavy, či podniknout nájezd na jinou stanici)

  • Po konci kapitoly se skupiny vystřídají
  • V každé stanici bude umístěn organizátor. Pokud bude frakce fungovat samostatně, nebude do jejího působení zasahovat. Jestliže frakci budou tvořit sobě cizí hráči, organizátor bude fungovat jako velitel stanice.

Přežití frakce:

  • Na konci každé kapitoly stanice potřebuje jednotku jídla za každého hráče ve frakci. Pokud nebude mít dostatek potravy, na stanici vypukl hladomor. Frakce ztratí bod za každý chybějící kus jídla.


Postava hráče

Hráč obdrží před začátkem hry pas. V pasu je napsáno hráčovo jméno, příslušná frakce a povolání.

Přeživší si při registraci vybere jedno z následujících zaměstnání - strojař, chemik, farmář, a pěstitel. Každé povolání umožňuje výrobu jiných herních předmětů ve stanici.

Domovská stanice

Ve stanici každé frakce se nachází "gameboard". Jedná se o desku velikosti A3. Na desce jsou vytvořené "sloty", - místo pro umístění vylepšení stanice.

!Vylepšení stanice jsou jediné předměty, které se mohou ostatním přeživším loupit!

Na konci každé kapitoly přeživší přistoupí ke gameboardu. Podle hodu kostky a povolání vyprodukuje hráč herní předměty. (Hráč hodí šestistrannou kostkou. Hod kostkou se vydělí 2, a zaokrouhlí dolů. Výsledné číslo se rovná počtu vyrobených předmětů.)

Dílna

  • Obstarejte nástroje. Po jejich uložení na gameboardu bude každý strojař produkovat munici.

Chlív

  • Zakupte prase. Po jeho zakoupení bude každý farmář produkovat jídlo.

Pěstírna

  • Obstarejte nádobu s hnojivem. Díky pěstírně bude každý pěstitel produkovat dur.

Laboratoř

  • Zakupte laboratoř. Po jejím zakoupení bude každý chemik produkovat léky.

Mutanti

  • Mutant musí po zásahu 3 sekundy zůstat stát. Při útocích celé hordy na stanice toto pravidlo mutant nedodržují
  • Mutant vydrží 3 zásahy, poté umírá. Respawn je mutantů je po 5 minutách v mutantím hnízdě.(přísný zákaz střelby mutantům do obličeje)
  • Pokud mutant uchopí oběma rukama přeživšícho, přeživší se stává mutantam. (Mutant odvede přeživšího do hnízda mutantů. Tam se uchová jeho zbraň, a připojí se po dobu 60 minut k mutantí hordě.
  • Někteří mutanti házejí kyselinové koule - její zásah působí stejně jako chycení mutanem.
  • Mutant, který chytí přeživšího, se stává silnějším, a vydrží o jeden zásah víc. Mutant se může takto ''vylepšit'' maximálně do výdrže 10 zásahů. Chycení přeživší mají vždy jen 3 životy, jako základní mutant.
  • Zmutovaný přeživší musí co nejlépe napodobit chůzi a zvuky mutantů!

Povrch

  • Střelba na povrchu je zakázaná!
  • Po povrchu se lze pohybovat pouze s plynovou maskou, a nebo po zakoupení protiradiační injekce.

Polis

  • Stanice neslouží jako offzone. hra v ní probíhá stejně. (může být tudíž napadena, či vykradena)
  • Za nepřátelské chování vůči Polis bude frakce útočníků znevýhodněna znemožněním obchodu, a burcováním ostatních frakcí k napadení agresorů.
  • Polis slouží jako tržnice, domovská stanice mnoha NPC postav, a hospoda.
  • V Polis se nachází obchodník. Během briefingu si všichni hráči uloží své svítilny do chráněné krabice u obchodníka. Svítilny budou uloženy v zamknuté dodávce, ke které má přístup pouze obchodník, a jeho pomocníci. Na svítilnu se nalepí papírový štítek, na který hráč napíše heslo pro vykoupení své svítilny - to slouží pro vydání svítilny správnému hráči.
  • Svítilnu lze u obchodníka zakoupit po předložení 3 baterií. Pokud bude svítilna příliš silná, bude přelepena páskami tak, aby se její svítivost omezila.

Herní předměty

Vystřelené náboje - Herní měna

Munice - Střelivo do airsoftových zbraní.       

Baterie - Suchý článek, po předložení 3 kusů obchodníkovi hráč může začít používat svítilnu.                

Dur (sáček se solí) - Přeživší se nestává mutantem, pokud je mutantem chycen.

Léky (tableta/tiktak) - Zkracuje dobu nutnou k respawnu. Po odhození (do koše) ve stanici hráč nahlas zahlásí použití léku. V duchu odpočítá minutu, zahlásí respawn, a ožívá.

Protiradiační injekce - 30 minut po jejím zakoupení se lze pohybovat po povrchu. 

Jídlo (1 těstovina) - Nutná komodita. Pokud má frakce na konci kapitoly menší počet kusů jídla než hráčů, ztrácí bod za každé chybějící jídlo.

Farma - plyšové prase

Pěstírna - nádoba s hnojivem/podhoubím

Dílna - Kleště/šroubovák/kladivo

Laboratoř - Kádinka se zelenou tekutinou

Pas - doklad sloužící k identifikaci hráče

Elektronika, olověné baterie, knihy, cenné předměty - V tunelech, i na povrchu se nachází mnoho cenných předmětů, se kterými se na trhu obchoduje. Můžete je do Polis přinést, a smlouvat prodejní cenu.

Scénářové předměty

V areálu se budou nacházet i předměty určené pro hlavní úkoly frakcí. Takové předměty budou označeny  páskou barvy frakce (podle toho, pro jakou frakci jsou určeny) - pokud se těchto předmětů váš úkol netýká, nemanipulujte s nimi.