Pravidla METRO
Kapitoly, a bodování, a obchod
Kapitoly a bodování:
Hra bude rozdělena na dějové kapitoly. V každé kapitole dostane vaše frakce úkol od velitele. Vžijte se do atmosféry, a pokuste se hlavní úkol splnit (dbejte na časové limity úkolů). Za splněný hlavní úkol získá frakce 2 body. Frakce s nejvíce body na konci hry zvítězí.
Rozdělení:
Na začátku hry se frakce rozdělí do 3 skupin, každá z nich bude během kapitoly plnit odlišný úkol:
- Průzkumníci - Plní hlavní úkol
- Stalkeři - Mají volnou hru, a obstarávají zásoby
- Strážci - Hlídají tábor před napadením
Po skončení dané kapitoly se skupiny vystřídají
Obchod:
Na tržnici se dá obchodovat se všemi herními předměty. Jako měna slouží vystřelené náboje různých ráží. Součástí tržnice je i bar, a casino. Také se zde pohybují postavy, pro které se dají plnit různé sekundární úkoly. Za jejich splnění získáte měnu, střelivo, i jiné herní předměty.
Survival, radiace, a vybavení tábora
Survival:
Jídlo - Na konci každé kapitoly musí frakce mít alespoň 2 jednotky jídla (plechovka, těstoviny, rýže). Pokud ho neobstará, v táboře vypukl hladomor, a frakce ztrácí 1 bod.
Radiace - Mnoho prostorů je zamořeno radiací. Takový prostor se pozná podle zeleného, a nebo červeného lightsticku.
Zelený lightstick - slabá radiace
Červený lightstick - silná radiace
Do okruhu 2m od zelených lighsticků se dá vstoupit pouze po zakoupení protiradiační injekce na tržnici. Do okruhu 2m od červeného lightsticku je vstup zakázán!
Vybavená tábora:
Dílna -Slouží jako výrobna munice. Najděte, a položte na ni kladivo, šroubovák a kleště. Během průběhu hry bude dílna ''vyrábět'' munici. (Munici předá vedení frakce, a nebo procházející karavana)
Dynamo - Hráči zde uloží své svítilny. Za každou přinesenou baterii může hráč začít používat svou uloženou svítilnu.
Farma - Po jejím zakoupení na trhu bude frakci stačit pouze 1 jednotka jídla, aby nevypukl hladomor.
Podzemí
Zranění, loupení a Respawn
Během této doby vás mohou protihráči oloupit, oživit obvazem, a nebo dotáhnout na tržnici k doktorovi.
Respawn:
Pokud vás nikdo neoživil, a nebo jste se nedostali včas do nemocnice, odcházíte na respawn - ten se nachází na tržnici. Hráči se oživí každých 30 minut (00-30-00).
Loupení:
Ve hře lze uloupit herní předměty od zraněných hráčů, a nebo z táborů jiných frakcí.
Zraněný hráč musí na vyzvání vydat polovinu svých herních předmětů, Nelze loupit munici v zásobníku. Pokud má oloupený hráč dur, musí se mu nechat alespoň jeden pytlík.
Hráč může být oloupen pouze jednou!
Herní předměty
Baterie - Suchý článek, po jeho uložení do dynama v táboře můžete začít používat svou svítilnu. Obvaz - Může oživit zraněného hráče. Dur (sáček s moukou) - Umožňují okamžitý respawn (nemusí se čekat na tržnici). Protiradiační injekce - 60 minut po jejím zakoupení lze ignorovat slabou radiaci (zelený lightstick). Jídlo - Nutná komodita. Pokud frakce nemá 2 jednotky jídla na konci každé kapitoly, ztrácí bod. Farma (krabice s podhoubím) - Po jejím zakoupení frakci stačí mít pouze 1 jednotka jídla na konci každé kapitoly. Nářadí - Slouží k výrobě munice. Po jeho uložení do dílny v táboře umožní získání munice zdarma od karavany.
Elektronika, olověné baterie, cenné předměty - V troskách města se nachází mnoho cenných předmětů, se kterými se na trhu obchoduje. Můžete je na trh přinést, a smlouvat prodejní cenu.